Reklamálok

Szeretnék bemutatni mindent, ami az én véleményem szerint csak rontja a világ összképét - magyarul, ami szánalmas. Figyelem! Nem vagyok kritikus, csak az én véleményemet írom le. Elérhetőség: reklamalok@freemail.hu

Friss topikok

  • Pomy: Az utóbbi idők horrorfilmjeiről írt véleményben látok fantáziát, én is hasonlóan gondolkodom. Rövi... (2011.08.15. 11:29) A mai horror filmekről...
  • dark knight: mielyen igaz!!! jo madda fakka!!! (2008.08.15. 11:21) Dark Knight - Got milk?!

Utolsó kommentek

Linkblog

A mai horror filmekről...

2008.07.04. 16:52 reklamalok

Először is szeretném leszögezni, hogy nem magával a műfajjal van bajom, hanem a ma tömeggyártott szarokkal, amitől senki se tud megijedni, maximum csak az ideggyengék.
Szerintem hazudik, aki azt mondja, hogy nem félt, amikor például az Ördögűzőt, vagy a Kedvencek temetőjét nézte.
Ezek tényleg ijesztőek voltak, és az ember tényleg félt kimenni utána vécére. Az utolsó film, ami visszadta a régi horrorfilmek hangulatát, talán a Texasi láncfűrészes remake-je volt.

És ma mit kapunk? Egy csomó filmet, aminek az alapsztorija ugyanaz, vagy hasonló, maximum a szörnyet, vagy a gyilkost csrélik le. Az összes fiatalokról szól, akik tök egyértelműen 'Is anyone there'-eznek félmeztelenül a sötétbe, és állandóan recsegő lépcsőfokokon járkálnak forgolódva, hogy végül úgyis hátulról támadják meg őket.
Ma már nem azért nézünk horror filmet, hogy féljünk, vagy megborzongjunk, hanem, hogy hülyére nevessük magunkat a sablonos filmeken, mert már úgyis tudjuk, hogy mi következik.

Régen a filmkészítők arra törekedtek, hogy minnél ötletesebbre, és ijesztőbbre formálják a filmet, hogy a nép mindenképpen megnézze. Ma már csak a látványra, és a pénzre hajtanak. Nem lehet úgy levágni egy kezet, hogy ne spricceljen ki 60 liter vér.
A szereplőkért mind izgultunk, hogy éljék túl. A mostani filmekben néha a szörny szimpatikusabb, mint a főszereplő. És ez szerintem gáz.
A zombis filmek pedig egy külön műfaj. A régi zombis filmekben nem voltak olyan hibák, mint a Holtak földjébe.
Szerintem mindenki fel tudja sorolni egy sablonos horror film kellékeit. 4-5 fiatal, akik persze mind csinibabák, és kigyúrt szépfiuk, és persze egy különc főhős. Utána valami tragédia, majd egy felirat, hogy valamennyivel később. Ezután jöhet a nagy mészárlás, de először természetesen a főhős valamelyik ellensége hal meg. Aztán persze a főhős valamelyik cicababával összejön, és rájönnek, hogy hogyan vessenek véget a rettenetnek. A szörny, vagy a gyilkos meghal, és tádámm: hepi end.
Szóval a horror ipar totális lecsúszását éljük meg, ami persze nem minden filmre igaz. Vannak kivételek, csak sajnos nagyon ritkák, és ráadásul jól el is bújtak...

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://reklamalok.blog.hu/api/trackback/id/tr71553496

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hollókirálylány 2009.03.01. 15:53:25

Szia! Nem kötekedni jöttem, de szerintem nincs teljesen igazad. Jó persze vannak ilyen pocsék horrorok is amilyenekről te írtál. Én mondjuk tényleg nem féltem a Kedvencek temetőjén, a könyv sokkal jobban tetszett. De tény hogy nem csak gyatra horrorok készülnek! Ott van például a 28 nappal később, vagy a Nekromantik. A nagy kedvencem pedig a Stay Alive - Ezt éld túl c. film, érdemes megnézned. Csak azt kérem, hogy ne általánosíts!

sultan65 2009.12.13. 15:42:58

Sztem meg igaza van. Retro horror rulez! :)

Pomy 2011.08.15. 11:29:29

Az utóbbi idők horrorfilmjeiről írt véleményben látok fantáziát, én is hasonlóan gondolkodom. Rövidre fogva mondandóm, azér' a műfajban ténykedő valóban kisszámú tehetséges alkotók védelmében leírok 3 kivételt, mer' szerintem hazudik, aki nem izgult / félt vagy élvezte az alábbi pár filmet:

FŰRÉSZ (a többi rész az bolondság)
THE COLLECTOR
FROZEN

POMY COLLINGWOOD
süti beállítások módosítása